https://www.is.fi/autot/art-2000005909147.html
”Pyöräliitto esittää: Valtion rahoitus kolminkertaistettava! –”infran oltava kunnossa 365 päivää vuodessa””
Fillaristeille siis pitäisi rakentaa ikioma rataverkko, vaikka autoteitä ja katuja on vapasti käytettävissä.
Oppisivat ensin edes alkeellisesti liikennesäännöt, ettei autoilijoiden tarvitsisi seistä jarrulla, kun fillaristi viilettää laittomasti suojatielle ihan eteen mistään mitäään piittaamatta.
Vaikka pyöräily heille kenelle se on mahdollista (ympäri vuoden?) on hyvä juttu niin ”kohtuus kerjätessäkin” sanoo sananlasku ja tätä mieltä 80 prosenttisesti ovat IS artikkeliin kantaa ottaneet.
Vai oliko Pyöräliitto sittenkin kohtuulllinen vaateissaan kun ei edellyttänyt valtion tukemaa sähköpolkupyöräilyä tai ilmaisia nastarenkaita halullisille?
No tuo Talvipyöräily on hiukan kyseenalaista puuhaa joskin onTampereellakkin alueita joissa ei muutoin pääse järkiperäisesti liikkumaan .
Pyörällä on matkaa n kilometri ja nyssellä n viis kilometria kumpaa käytät terv tepivaari
Mistä mihin 1 km ja 5 km ?
Vaikkapa kotoa työmaalle taikka ruoka kauppaan terv tepivaari
Ent jääkäri santiksesta: Meillä oli polkupyörä aina ja kaikessa eikä puhettakaan valmiista reiteistä sillä pahemmat etapit juostiin pyörä olalla ja ilmavaaran yllättäessä maastouduimme yhdessä polkupyörämme kera.
Eihän tämä Pyöräliitto mikään auktoriteetti ole, onpahan vain yksi äänitorvi tuhansien suomalaisten yhdistysten joukossa. Minun pyöräni kulkee ilman ko liiton avustusta; avustus, sähköinen.
No ei ole mullekkaan kustantanut ainuttakaan fillaria ja hinnat on ollut sitä luokkaa että tusina fillareita sais melkoisen läjän yhden hinnalla terv tepivaari