Kotikaupungissani Tampereella oli vaihteeksi ollut ihan ehta natsimiekkari ja heitä vastassa toki tuplat suurempi anarkisti/antifaryhmä. He saivat aikaan paljon henkilökohtaista hyvää minulle. Olisi epäkohteliasta olla kiittämättä siitä.
Maisemia oikealla budjetilla
Kiitos natsikekkereiden ja laajan oheisohjelman, päädyin päivän kävelylle pitkin eteläisemmän Tampereen alueita. Näin Valkaman, Lahdesjärven, Nirvan ja Koivistonkylän mukavia pientaloalueita ja paljon metsää. Sain hengittää paljon raittiimpaa ilmaa kun mitä aiemmin pohdittu keskustalenkki olisi tehnyt. Säästin samalla sen rahan, mitä keskustassa syöminen ja kahvittelu olisi vienyt. Pari tuntia raitista ilmaa ja 10-20 euron säästöt. Kaiken tämän saivat aikaan natsit!
Tämä johtaa minut pohtimaan kansanterveyttä vähän laajemminkin. Mielenosoitustoimintaa ja kansanterveyttä pitäisi mielestäni tuoda yhteen. Ehdotan, että seuraavat räyhääjämiekkarit kannattaisi järjestää metsäisessä maisemassa ja siihen pitäisi sisältyä vähintään parin tunnin luontolenkki. Tusinoiden poliisien sijaan valtiovalta voisi kustantaa paikalle oppaan joka kertoisi alueen luontoarvoista ja maisemista. Mielenosoituksen henki paranisi ja mielenosoittajien terveydelle tehtäisiin hyvää. Näkyvyys nyt kuitenkin tänä päivänä tulee somessa joten sille ei olisi mitään vaikutusta. Idea ei ole edes uusi – onhan varsin kiihkomielinen suviseuratkin käytännössä keskellä peltoa, eikä se tunnu bileitä heikentävän tai uhoa vähentävän.
Seuraavaksi voisimme siirtää myös osan vaalien äänestyspisteistä metsään telttoihin. Kunhan huonosti liikuntakykyisille tarjotaan optio, muut voitaisiin ohjeistaa kansanterveyden nimissä marssimaan maisemareitti. Perillä voitaisiin tarjota kuppi kahvia tai teetä – se nyt jotain maksaa, mutta todennäköisesti säästää yhteiskunnalta lääkärikuluja rutkasti enemmän. Jos idea saa tuulta purjeisiin, myös terveysaseman kiireettömien palveluiden ajanvaraus voitaisiin pitää keskellä metsää. Lisäksi metsään voitaisiin siirtää ilotulitukset, niin kaupunkien ilmanlaatu paranisi.
Ei tätä voi vakavasti ottaa
Ihan totta puhuen, ei sen paremmin murhamielisten natsien kuin järjestyshäiriöisten anarkistienkaan mielenilmauksia voi mitenkään vakavasti kommentoida. Kukaan oman ydinryhmän ulkopuolella ei heidän toimiaan arvosta tai kunnioita. Molemmat aiheuttavat häiriöitä ja suurta yhteiskunnallista rahanmenoa, joskin toki mittakaavassa on ero. Vaikka pidänkin esimerkiksi invalidin hakkaamista joukolla äärimmäisen törkeänä tekona, jää se kauas murhasta. Natsit voisivat puolestani hypätä koskeen ja anarkistit puolestaan lähteä em. metsäretkelle.
Vaan joku edellisiä ryhmiä yhdistää mitä varmimmin: kummallakaan ei ole mitään tarvetta käyttää Internetiä. Siellä molemmat ovat täysin tasa-arvoisesti äärimmäisiä paskiaisia. Metsä auttaisi tähänkin – kohmeisin sormin nettivihaa syntyy paljon rauhallisempaan tahtiin.
Valitettavasti tälläkin kertaa väkivalllan aloitti ja siihen oli nimenomaan valmistautunut osittain poliisin pois keräämillä välineillä ja astaloilla ”antifasisti”- ja ”anarkisti”-sakki.
En kannata kumpaakaan sakkia, mutta väkivaltaa aloittavat ja myös itsensä naamioineet armotta linnaan puoleksi vuodeksi.
Pirtua ja puukkoja molemmille osapuolille.
Avaus oli oikein osuva.
Koskeen hyppäämistä en suosittele. Ne pitää kuitenkin naarata sieltä ylös.
Voiskos ne ohjata ulos metsäpolulle ja määrätä vaikkapa 20 kilsaa ohjatusti. Saisivat siinä vähän mielenrauhaa ja raitista ilmaa.
Kummat?
Mahtaako se metsälenkkeily kummallekaan tehdä erityisen pahaa?
Ei varmasti olisi ja vielä parempi jos jaettaisiin pareihin (yksi kumpaakin) ja asetettaisiin hankalia tehtiviä matkalle.
Jos olisin tiennyt, millainen härdelli oli tulossa, olisin kai mennyt paikalle pälyilemään kuumetaudistani huolimatta.
Katselin MV:n linkeistä tallenteita tapahtumapaikalta. Antifaskimot näyttivät kerjäävän poliiseja peräänsä.
Kansallissosialistit olivat sananvapausmielenosoituksessaan asia- ja järkilinjalla. Liikkeellä olivat ilmeisesti musikaalisesti lahjakkaat ihmiset. Oli viimesen päälle hyvä poljento. Puhuja toi esiin väitteitä, joille joku nainen yleisöstä huusi väliin: ”totta”. Totta ne olivat minunkin mielestäni ne kyseiset väittämät.
On se kumma, miksi intersosialistit vihaavat kansallissosialisteja, no niin vihasi Hitlerkin ja otatti heidän johtajiltaan hengen pois ”pitkien puukkojen yössä”.
Tämä antaa aiheen olettaa, että Marx ja Engels kehittivät intersosialismin keinona ja välivaiheena luciferistien maailmandiktatuurin luomisessa. Kansallissosialistiset valtakunnat olisivat tosi pahoja kantoja maailmandiktatuurin kaskessa.
Kansallissosialistit vihaavat puolestaan internatseja pitäen heitä salaliittolaisina suunnitelmassa kansojen kukistamiseksi.
https://nordiskungdom.com/idegrund/
”Danskar, norrmän, svenskar och deras ättlingar är ett folk – det skandinaviska. Vi talar ett språk, vi delar en kultur, vi utgör en etnicitet och vi förenas av en gemensam framtid. Det skandinaviska folket är inte kopplat till någon statsbildning utan kan fritt definiera sitt eget sammanhang. Vem som är skandinav har inte med medborgarskap att göra utan det handlar istället om en identitet sprungen ur ett gemensamt förflutet. Vi är ett skandinaviskt folk och det är för skandinaverna vi kämpar!”
Nordisk Ungdom on aatteellinen linkki Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen ja RKP:n välillä.
PV julistaa kannattavansa valkoisen rodun ylivaltaa. Myös RKP:n pääideologi rotutohtori Freudenthal tahtoi ruotsalaisten ylivaltaa Suomen ”keltaista rotua olevien ugrien” ylitse. Eikä RKP:n kyykytys- ja etuilupolitiikka ole osoittanut vieläkään laantumisen merkkejä.
Saattaa olla, että PV:n edustajat suhtautuvat nuivasti myös Ruotsissa asuviin suomalaisiin.
Sellainen pohjoismainen valtio, missä Suomi olisi mukana, on monestakin syystä mahdoton. Yhtenä syynä on se, että kiihkonationalismi on iskostunut isoruotsalaisiin poliitikkoihimme liian syvälle.
OIKEAT natsistit väärentävät nyt saamelaisitakin ”kielenvaihtoon pakoteeuja kanta-arjalaisia (kantakermmaneja)”!
Kaikki selityskset ja ”tulkinnat” OVAT NIINVÄÄRIN JA SYVÄTÄ WITUSTA KUIN IKINÄ VAIN VOI OLLA!!!
Tässä on kyse myös viraolaisten ja liettualaisten äärioikeistopiirien skaboista hörölöröopeistaan, jotka EIVÄT KUULU MEILLE EIVÄTKÄ SUOMEEN!
https://www.pirkanblogit.fi/2017/risto_koivula/kantapersermaanilainat-witusta-saamelaiskulttuurin-ensyklopediassa/
” ”Kantapersermaanilainat” witusta Saamelaiskulttuurin ensyklopediassa…
Kantagermaani
Kantagermaani, nykyisten germaanisten kielten (saksa, hollanti, englanti, skandinaaviset kielet) yhteinen kantakieli, josta osa saamen kielen indoeurooppalaista vaikutusta on peräisin. Suurin osa kantagermaanista peräisin olevasta sanastosta on omaksuttu suomalais-saamelaiseen kantakieleen eli varhaiskantasuomeen, ja nämä sanat ovat siten yhteisiä saamelaisille ja itämerensuomalaisille kielille (itämerensuomi). Näitä sanoja on yhteensä joitakin kymmeniä, esim.
bargat ’to work’ (suomen pyrkiä) [bargat ja pyrkiä kuuluvat yhteen (ja myös seuraavan sana purje kanssa), mutta work ei !
borjjas ’sail’ (suomen purje) [kantasana bur– = tuulla, kantabaltoslaavia; germaanikielissä ei edes ole tuollaista purje-sanaa, vaan siellä on segel.]
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/viron-pan-germanistinen-susi-etymologinen-sankirja-2%5D
gierdat ’to endure’ [= kärsiä, tulle kantabaltin sanalta *ker-s-ti(s) = kosta(utu)a, kirjaimellisesti ”hakata (tulla hakatuksi) takaisin”,
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/07/jorma-koivulehdon-suomen-arkkimuinaiset-kermaanilainat-3000-vuoden-takaa-ovat-humpuukia
liettuan ker̃šyti(s) (~ija, ~ijo); germaaniseksi kantamuodoksi väitetty hardjan = to harden = kovettaa/ua ei missään tapauksessa olla kantamuoto, vaikka germaanin *har-t = ”(kovaksi) hakattu” (esim. puimatantere, lattia) = samaa kanta-IE:n *kʷer– lyödä -juurta.]
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/12/suomalaisten-ja-germaanisten-kielten-varhaisimmista-lainakosketuksista-ajalaskun-alun-aikaan
luoikat ’to borrow’ [Koivulehdon juoksutus on helvetin monimutkinen, balttitymologia suora kuin variksen suoli.
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2017/09/kantapersermaanilainat-witusta-saamelaiskulttuurin-ensyklopediassa
mođđi ’mud’ [Omaperäinen, ruotsin mud on laina SU-kielestä.]
http://kaino.kotus.fi/algu/index.php?t=sanue&lekseemi_id=61898&hakusana=muta&sanue_id=42925
ruovdi ’iron’ [Rauta (rauda) on vasarakirvestä ja tarkoittanut alun perin punaista ruumisväriä. Yhä liettuassa rauda on sekä punerrus että itkuvirsi. ]
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/07/untitled-1
sadji ’place; room’ [sija, liettuaa: sija = tukipiste, tukialue, (sidottu) kannatin]
http://kaino.kotus.fi/algu/index.php?t=sanue&lekseemi_id=7015&hakusana=sadji&sanue_id=2856
http://etimologija.baltnexus.lt/?w=sija
vuorbi ’lot, destiny’ [Balttia, tulee prepostiosta arba = joko -tahi.]
vuordit ’to wait’. [Balttia: tvardyti (tvardo) = vartioda, varrota, odottaa.]
Linnki viron väärennettyn pan-germanistiseen (natsistiseen, himmleristiseen ) etymologiseen sanakirjaan ei nyt sitten auennut:
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/viron-pan-germanistinen-susi-etymologinen-sankirja-2
Tässä vielä ykkösosa:
https://hameemmias.vuodatus.net/lue/2015/10/viron-pan-germanistinen-etymologinen-sanakirja-netissa
Lisää toivottavasti tulee.
Riidat ja kansanmurhajuonet eivät FASISMILLA ikinä lopun kuten tuo Viron natsien ankara ja sekopäinen Liettuan-vastaisuuskin (jossa se ei jätä herättämättä vastaideologiaa…) viimeistään pitäisi osoittaa…
Anarkistit, reformistit, sosialistit, 1906:
https://www.marxists.org/reference/archive/stalin/works/1906/12/x01.htm
Yksi Koivulan moderointiin jääneistä viesteistä ei pääse läpi. Hieman liikaa henkilöön/ihmisryhmään kohdistettua tehostesanastoa mausteena.