Ratikalla Ylöjärvelle

Ratikkainnossa on puuhattu jatkoa ratikalle lähikuntiin?
Junalla on päässyt jo yli sata vuotta Lempäälä-Kangasala-Nokia-Ylöjärvi, mutta miksi juna ei enää pysähdy lähikuntien asemilla?
– Syynä on se matka asemalle ja asemalta kohteeseen. Sama pätee myös Tampereella. Liityntäparkki hyvä ideana, mutta jätätkö auton liityntäparkkiin päästäksesi pätkän ratikalla?

6 vastausta artikkeliin “Ratikalla Ylöjärvelle”

  1. Enpä usko että nuot parkit tulee kovinkaan suureen käytöön ei kukaan viitsi siirtyä aamulla ratikkaan ja hankaloittaa omaa kulkuaan noilla tempuilla .
    Jotka ovat sata varmaan aina työhön menoa . terv tepivaari

  2. Juna pysähtyy edelleenkin Lempäälän ja Nokian asemilla. Jatkossa rautatieliikenteen vapautuessa VR:n monopoli-ikeestä todennäköisesti juna pysähtyy myös Kangasalla, ja toivottavasti myös Ylöjärvellä, joka tällä hetkellä on täysin ala-arvoisen selvityksen perusteella kallistumassa ainakin teoreettisesti ratikan kannalle. Käytännössä Ylöjärvellä ratikkaa tuskin tullaan näkemään, koska etäisyys on ratikalle liian pitkä.

    Liityntäparkki on ideana varsin huono, eikä toimi kunnolla juuri missään. Toimivien asemien ympäristöt ovat alueina niin arvokkaita, että niitä on aivan turha uhrata parkkikentiksi, jotka käytännössä tuovat aivan marginaalisen määrän porukkaa juniin.

  3. Hesassa liityntäparkki on itsellä usein ollut käytössä, tänä vuonna käynyt jonkun 20 kertaa lääkärissä Helsingin keskustassa. Kun ei ole painavia kannettavia niin jätän jonnekin Vantaalle kolmostien varteen auton ja käyn keskustassa. Sitten voin lääkärikäynnin jälkeen vielä autoillen jatkaa työhommiin vähemmän ruuhkaisille seuduille. Eli yhdistelen autoilun ja julkiset. En ole selkeästi ainoa joka niin ajattelee, ne metsäisemmätkin liityntäparkit ovat varsin täyteen pysäköityjä, osaan ei edes aina mahdu.

    Tampereella tätä PITÄISI käyttää isoihin konsertteihin, Särkänniemipäivään, urheilumarkkinoille ja sen semmoisiin. Vaan eivät taida oikein haluta käyttää…

  4. Voitaisko kokeilla jotain uutta välillä.
    Pantaisiin Tammerkosken yli johtavat sillat poikki mentäisiin puolelta toiselle helikopterilla, joka on nykyaikaa.

  5. Helikopterin periaatteen esitti jo 1400-luvulla italialainen taidemaalari ja keksijä Leonardo da Vinci.

  6. Saattaapi olla Kyuu, että kyse on siitä, että ihmiset eivät halua mutkistaa matkaansa hyppimällä vehkeestä toiseen.
    En oikein jaksa uskoa, että lätkämatsiin tulevaisuudessakaan tulevat tulisivat junalla tai nyssellä naapurikunnista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *