8 vastausta artikkeliin “Monopolia”

  1. No eikös toi monopoli ole konjakkia no leikki sikseen .
    Mutta kun tuo monopoli puretaan tulee tilalle ulkomaan sijoittajat joille on maksettava osinkoja n 20 % joka vuodelta .
    Ja henkilö joka tuota yhtiöittämistä eniten ajaa on kyseenalainen suomalainen onko sitä lainkaan sen voi kukin määritellä itse .
    Ja monasti olen saanut keskustella noiden kanssa jotka ovat koko ikänsä eläneet vaikkapa yhdysvalloissa sanookin olevan suomen sukuisia .
    Se taas on heille sopivampi nimike kun suomlainen

    1. Arvatenkin suomalaiset veroparatiisikoijarit ja finländaret saalistavat monopoliluonteisia yhtiöitä.
      Kun RKP: n nykyinen pj. oli oikeusminisrinä, niin finländareitten edustajien saalistusvietti oli himojen aatelia. Omistukset piti saada piiloon, maksoi mitä maksoi. Väittävätten, että nykyhallituksen suunnittelema hallintarekisterilaki ei olisi niin antelias himokkaille saalistajille kuin tuo isoruotsalaisten nationalistien tavoittelema pykälistö.

  2. Rautatieliikenne härmässä ei ole luonnollinen monopoli. Rautatieliikenteen kilpailuttaminen johtaa heittämällä yhteiskunnallisesti nykyistä parempaan tilanteeseen, etenkin kun VR ei ymmärrä junaoperoinnista juurikaan mitään, ja on jo pitkään keskittynyt lähinnä tunkemaan verovaroista kupattua pääomaa taseeseensa laiskottelemaan.

  3. Toivottavasti tämä yhtiöttämiskeskustelu ohtaa edes siihen että VR skarppaa toimintaansa, varaa siihen ainakin on runsaasti.

  4. Täytyy tunnustaa, etten ole aivan vakuuttunut hallituksen suunnitelmista, mutta en myöskään opposition vastaväitteistä.

    Kuuntelin tänään eduskuntakeskustelua pitkään, enkä juuri siitä viisastunut, mutta pitää perehtyä asiaan syvemmin.

  5. VR on vajonnut niin syvälle, ettei näe mitään matkustajien silmin. Konnarit pois junista ”asiakspalvelijoiksi” mitä se on? Et saa lippua ostettua edes junista pakottavissa tapauksissa.
    Lipunmyynti, joka on se rahanlähde on aivan metsässä toimimattominen mobiilityrkkyineen.
    Pääradan liikennyhteydet välillä Tampere-Hämeenlinna- Helsinki ovat heikentyneet.
    Mikä tällainen monopoili on, joka ei enää osaa yhtään mitään. Palasiksi vaan ja osaajat hommiin Onnibussin tavoin.

  6. VR:n muutokset oli sidottu silloisen liikenneministerin Merja Kyllösen(vas) päätökseen, ettei VR:n toimintaan kosketa ennenkuin se nyt alkaa olla mahdollista.
    Niilolla on väärä käsitys siitä, kuka valtionyhtiötä johtaa- ei se ole suinkaan ole ministeri, vaan toimiva johto. Sehän tässä on möhlinyt koko VR:n toiminnan, ja nyt se loppuu ja muuttaa muotoaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *