Surun päivä.
Tutkitaan ettei jatkossa seuraisi samaa.
Aikanaan mukana olleena noilla marsseilla komppanian päällikkö huolehti marssijärjestyksen ja asetti liikenteen ohjaajat risteyksiin sekä tienylityksiin.
Autossa oli aina kuskin vieressä käskyttäjäkessu.
Toivotaan tutkittavan.
Nuo nykyiset turvaistuimet masin lavalla pelastivat kahden varusmiehen hengen. Jos olisi ollut kuin meikäläisen inttiaikana pelkkä paljas lava, niin kaikki 5 lavalla olleet varusmiehet olisivat luultavasti menehtyneet turmassa. Kuitenkin yksikin kuolemantapaus on liikaa.
Virossa olisi isossa sotilaskuorma-autossa voinut olla vaikka 30 sotilasta ja suurin osa porukasta hengettöminä vastaavassa tilanteessa.
Niihin tasoristeyksiin kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota.
On jotenkin hassua, että rahaa löytyy sukupuolineutraaleihin liikennemerkkeihin, mutta aitoon ongelmaan.
Ja miksi vielä menee jos rata verkko kaupallistetaan . terv tepivaari
Rataverkkoja hoidettu kehnosti sillä puomit ja valot eivät paljon kustamma. Mutta missä oli se armeijan turvallisuusohjaus?
Mitä itse ymmärsin, entisenä autosotamiehenä , niistä onnettomuuspaikalta otetusta kuvista että juna on tullut tasoristeyksessä oikealta ja tie siihen tasoristeykseen on mennyt hieman vinossa vasemmalle , niin aika hankala on kuskin paikalta nähdä taakse oikeaan katveeseen jäävää rataa… tietenkin kauempaa risteystä näkisi paremmin sen että onko junaa tulossa jos on silloin ollut valppaana ja älynnyt tarkistaa sen puolen näkymän kunnolla.
Sen tasoristeyksen suunnittelijalla ei ole ollut järjen häivääkään.
No todella ole ollut koskapa se juna tulikin autosta katsoen aika lailla takaa juuri siitä kulmasta johon autosta on huonoin näkö kulma ja keli huomioon ottaen sitäkin huonompi .
Tampereella viime syksynä v 2016 sattui kuolemantapaus jossa sorarekan alle suoja teillä jäi lapsi ja juuri tuo oli syynä kun kuljettaja ei näe koko autonsa sitä puolta elikkä auton oikeaa sivua.
Juna tuli samoin ns takaapäin . terv tepivaari