Onko yhteiskunta automaattisesti velvollinen maksamaan jokaikisen friikin puuhastelut?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005400701.html

”Raskaana oleva mies ei ole lain mukaan oikeutettu äitiysrahaan – Kelan etuusjohtaja: ”Ei ole mietitty, että mies voisi synnyttää””

Jos haluat olla mies, et voi vaatia, että yhteiskunta kustantaa sinulle kapsen synnyttämisen.

Jos haluat synnyttää lapsen yhteiskunnan tuella, olet ja käyttäydyt kuin nainen.

Ei yhteiskunta voi olla vastuussa kaikenlaisten sukupuolifriikkien pelleilyistä.

18 vastausta artikkeliin “Onko yhteiskunta automaattisesti velvollinen maksamaan jokaikisen friikin puuhastelut?”

  1. ”Ei yhteiskunta voi olla vastuussa kaikenlaisten sukupuolifriikkien pelleilyistä.”

    Samaa mieltä. Kultturimarxismi on mennyt jo liian pitkälle.

  2. Se on hiukan noin että jos tätillä on munat se onkin setä, enkä kyllä ihan heti pidä miestä synnyttäjänä .
    Ja vanha totuus on että jos koiras poikii se ottaa koville pidän tuollasta naisten touhuna kuitenkin aina . terv tepivaari

  3. Minulta on mennyt biologian opiskelu täysin hukkaan, tai sitten ei mikään ole, kuin ennen. On varmaan löydetty kolmas vaihtuva sukupuoli.

    Setan edustaja sanoo, että ei ole mikään uutinen, jos isä onkin äiti, tai päinvastoin. Meillä on paljon pareja nyt jo, joissa äiti onkin isä. Se vain pitää hyväksyä ja laatia lait sen mukaisesti.

    Eilispäivän pureskelin tuota Lännen Median uutista, mutta minun päähäni se ei istu, vaikka miten päin ajattelisi.

    Onhan meillä monessa asiassa valinnan vapaus, mutta, no olkoon. Minä nyt vaan olen äijä ja hyvä niin, eiväthän ne naiset olisikaan muuten miltään ”maistuneet”.

  4. ”Onko yhteiskunta automaattisesti velvollinen maksamaan jokaikisen friikin puuhastelut?”

    Ymmärrä näihin miesäiteihin niin kantaa ottaa mutta sitä olen joskus ihmetellyt kun kaikenmaailman extreeme ”sankarit” tekevät urotekojaan ja jäävät kiipeliin vaikkapa vuoren kielekkeelle, puun latvaan tai jäälautalle niin tarvitaan kalliit pelastusoperaatiot, joskus jopa pelastajat vaarantamaan henkensä.

  5. Nyt osui Myllymatti asiaan, jota olen vuosikaudet ihmetellyt. Kaverit harrastavat näitä ultrasuorituksia ja sitten yhteiskunta maksaa mahdolliset pelastuskulut. Ei mene minulla jakeluun.
    Tähän miesäiti hommaan en ota kantaa vaan silmät ymmyrkäisnä katselen juttuja; minä vanha kalkkis.

  6. Niin tässähän on nainen, joka on halunut olla mies mies, mutta päättänyt kuitenkin haluta olla sen verran nainen, että tulee raskaaksi ja saa lapsen.

    Synnyttäjä on siis nainen eikä suinkaan mies.

    1. Totta, joskus sitä tulee mieleen etteikö nyt mitään tähdellisempää enää ole ?

  7. Kyllä me tästäkin on iso soppa saatu.

    Mutta kysyisin tätä: onko se syntyvän lapsen vika että hänen vanhempansa ovat erilaisia? Miksi niin moni haluaa lasta rangaista siitä mitä hänen vanhempansa ovat? Eikö moinen jäänyt keskiajalle?

    1. Kyuu, olen hieman erimieltä halusta rangaista lasta, mutta ymmärrän näkökulmasi.

      Samaan aikaan, jos siirrymme elämän realiteetteihin tässä ja nyt, niin yhtä oikeutettua kysyä, onko vanhemmille oikeutettua rangaista lastaan siitä mitä he ovat ?

      1. Mika, ymmärrän mitä haet takaa, mutta lopulta kysymys on simppeli – mitä voimme tehdä?

        Suomi ja maailma on täynnä sateenkaariperheitä. Jos joku päättää hankkia lapsen tietyn kaavan mukaan erilaiseen perheeseen, niin tapahtuu. Ei mikään laki sitä voi estää.

        Joten voimme päättää sanommeko yhteiskuntana perheelle – ja siten myös lapselle – että tärkeintä on olla turvallisessa kodissa riippumatta mihin kohtaan tilastokeskus heistä pistää ruksin.

        Vai sanommeko että moiset perheet ovat vääriä ja samalla teemme lapselle selväksi että hän elää huonossa perheessä, ja tuhoamme hänen elämänsä alusta pitäen?

        Sori vaan mutta me tuijotamme täysin mitättömiin yksityiskohtiin. Ei Suomen kansantalous menetä tästä tapauksesta mitään. Ei Suomen kansan terveys menetä tästä tapauksesta mitään. Ei tässä ole mitään stressattavaa.

  8. Ei kyse ole lapsen rankaisemisest.
    Kuitenkin ihmisiltä voi vaatia vastuun kantamista omista tekemisistään ja jonkinlaista rajaa siitä, mistä kaikesta yhteiskunnan tulisi kustantaa kaikki mielihalut, kuten ”haluan leikkiä miestä, mutta haluan synnyttää kuitenkin lapsen”.

    1. Joten kysymys on, millä tavoin yhteiskunta tästä maksaa sen enemmän kun minkään muunkaan lapsen syntymästä? Ei tässä tiettävästi ole mitään erityisrahoitusta haettu?

  9. Setan pääsihteeri sanoi eilen, että pitäisi pyrkiä siihen, ettei käytettäisi nykyään sukupuolta ilmaisevia sanoja. Ei siis isää eikä äitiä, vaan jotain muuta. Minulle jäi epäselväksi, mitä se joku muu on, vanhempi yksi ja se toinen vanhempi, joku muu.

  10. Aika monimutkaista. Henkilö on alunperin syntynyt ”vääränlaiseen” kehoon. Ja hän kärsii siitä. Jopa niin paljon, että on pakko aloittaa sukupolvenvaihdos hoidot.

    Kysynkin kuinka hänen henkinen kapasiteettinsa kestää sen, että hän muuttaa kehonsa taas synymässään saamaksi ja synnyttää jopa lapsen? Eikö tälläinen traumatisoi hänet loppu elämäkseen?

    Onhan tuo raskaus ja synnytys kuitenkin yksin omaan naisilla oleva fysiologinen ominaisuus.

  11. ”Sori vaan mutta me tuijotamme täysin mitättömiin yksityiskohtiin. Ei Suomen kansantalous menetä tästä tapauksesta mitään. Ei Suomen kansan terveys menetä tästä tapauksesta mitään. Ei tässä ole mitään stressattavaa.”
    Kyse ei ole tuosta, vaan siitä, että mielestäni tällainen on moraalista epärehellisyyttä.
    Henkilö haluaa olla mies, on muuntautunut mieheksi ja haluaa tulla kohdelluksi sellaisena.
    Sen lisäksi hän kuitenkin haluaa naisten oikeudet ja oikeuden synnyttää lapsen kaikkine siitä seuraavine etuineen.
    Minusta tämä on yksinkertaisesti moraalista epärehellisyyttä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *